شیر
نوشیدنی
نوشیدنی
درباره وبلاگ


به وبلاگ من خوش آمدید

پيوندها
جی پی اس موتور
جی پی اس مخفی خودرو

تبادل لینک هوشمند
برای تبادل لینک  ابتدا ما را با عنوان نوشیدنی و آدرس soroushhsa.LXB.ir لینک نمایید سپس مشخصات لینک خود را در زیر نوشته . در صورت وجود لینک ما در سایت شما لینکتان به طور خودکار در سایت ما قرار میگیرد.










نام :
وب :
پیام :
2+2=:
(Refresh)

خبرنامه وب سایت:





آمار وب سایت:  

بازدید امروز : 8
بازدید دیروز : 0
بازدید هفته : 10
بازدید ماه : 75
بازدید کل : 21457
تعداد مطالب : 27
تعداد نظرات : 18
تعداد آنلاین : 1

نويسندگان
soroush

آخرین مطالب
<-PostTitle->


 
شنبه 9 شهريور 1392برچسب:, :: 9:38 :: نويسنده : soroush

به طور معمول شیر مورد نیاز روزانه انسان از گاو تامین می شود. با مصرف روزانه شیر می توان بخش عمده ای از مواد مغذی ضروری مورد نیاز بدن را تامین کرد. علاوه بر آن شیر منبع مهمی در تامین پروتئین روزانه نیز به حساب می آید به طوری که نیم لیتر شیر ۲۰ تا ۲۵ درصد از کل پروتئین مورد نیاز روزانه افراد را تامین می کند.اما شیر انواع بسیار متفاوتی دارد که بر کیفیت آن تاثیر می گذارد.  شیرهای کم چرب، معمولی و پرچرب با توجه به نیازهای تغذیه ای افراد مختلف عرضه می شود . مقدار چربی استاندارد شیر در ایران 2.5 درصد است و شیر کم چرب یا پرچرب کمی بیش از این مقدار چربی کم یا زیاد دارد.

شیر کم لاکتوز: بعضی از افراد به طور طبیعی به قند شیر یا لاکتوز حساسیت دارند که مصرف این نوع شیر به این دسته از افراد توصیه می  شود. در تهیه این شیر متخصصان با تغییر فرمولاسیون شیر، شیر کم لاکتوز یا بدون لاکتوز تولید می کنند.

شیر غنی شده: در فرآیند غنی سازی شیر یک یا چند ریز مغذی به شیر با هدف مصرف آن توسط گروه های خاص افزوده می شود و در هر کشوری بسته به نوع کمبودهایی که در افراد وجود دارد، نوع و مقدار ویتامین ها یا املاح اضافه شده به شیر تعیین می شود. در کشور ما غنی سازی شیر با ویتامین D انجام شده است.

شیر طعم دار: شیرهای طعم دار با هدف ایجاد تنوع و تطابق با ذائقه مصرف کنندگان مختلف تولید می شود.رایج ترین افزودنی های مجاز در شیر پودر کاکائو، شکر، کنسانتره یا آب میوه است.


نظرات شما عزیزان:

amir
ساعت9:13---10 شهريور 1392
سلام من عاشقه شیرم هر روز یه لیوان میخورم ممنون از اطلاعات وبت

نام :
آدرس ایمیل:
وب سایت/بلاگ :
متن پیام:
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

 

 

 

عکس شما

آپلود عکس دلخواه: